Magiczne warsztaty Harry’ego Pottera w Zamku Moszna

19 czerwca 2024

Któż z nas nie marzył, by choć raz przenieść się do niezwykłej krainy magii i czarodziejstwa… Uczniom klas Ic i IIIa udało się spełnić to życzenie za sprawą wycieczki do Zamku Moszna i udziału w warsztatach Harry’ego Pottera. Przenieśliśmy się w inny, nieznany wymiar, staliśmy się adeptami szkoły magii, rycerzami chroniącymi zamek, poznawaliśmy tajemnice tworzenia mikstur, zaklęć i pradawnego pisma. Dzień upłynął nam w pięknych okolicznościach przyrody i cudownym nastroju.

Leśna przygoda klasy IVb

13 czerwca 2024
Klasa IV B wraz z wychowawcą, Anna Toch-Pasiar , wybrała się dziś na swoją przygodę w lesie!
Razem z panią z nadleśnictwa odbyliśmy edukacyjną wycieczkę, podczas której poznaliśmy tajemnice przyrody i dowiedzieliśmy się, jak ważna jest ochrona środowiska.
Wycieczkę zakończyliśmy wspólnym ogniskiem, gdzie bawiliśmy się i integrowaliśmy na świeżym powietrzu. Dziękujemy wszystkim za zaangażowanie i świetną zabawę!

warsztaty ceramiczne klas Ia i Ib

6 czerwca 2024

5 czerwca uczniowie klasy 1a i 1b wyruszyli do świata sztuki na twórcze warsztaty w pracowni ceramiki w Markotowie Dużym. Podczas zajęć dzieci pod opieką pana Pawła Wierzbickiego tworzyły gliniane wyroby. Powstały piękne,niepowtarzalne prace,które rozwijały twórczą wyobraźnię i pomysłowość. Po zajęciach ceramicznych zorganizowano przejad dłużycą po okolicach Stobrawskiego Parku Krajobrazowego. Na zakończenie wizyty była chwila relaksu na świeżym powietrzu i ognisko z pieczeniem kiełbasek.

Gród rycerski w Byczynie – wycieczka klas 3b i 3c

5 czerwca 2024
Dziś klasa 3b i 3c wybrały się na wycieczkę do grodu nieopodal Byczyny. To pierwszy w Polsce całoroczny obiekt drewniany o charakterze historycznym. Obiekt jest umiejscowiony w malowniczym miejscu 4 km od Byczyny, na wyspie otoczonej naturalną fosą nad zalewem Biskupice-Brzózki. To tutaj, w drewnianej budowli, można przenieść się w czasie do tej interesującej epoki. Dzieciaki miały okazję brać udział w warsztatach tkackich, rzucały toporkami i strzelały z łuku, odbyły lekcję w zbrojowni.

Leśna wycieczka klasy Ia

28 maja 2024

We wtorek 28 maja uczniowie z klasy I a wraz z wychowawczyniami, wybrali się na wspaniałą wyprawę do szkółki leśnej i na Młyńskie Stawy. Tata Adasia – pan Piotr Oleszek, wytłumaczył nam, że szkółka leśna to specjalnie wydzielony teren, na którym produkuje się materiał sadzeniowy w postaci siewek i sadzonek potrzebnych do kolejnych zalesień. Następnie pojechaliśmy na Młyńskie Stawy, gdzie wyruszyliśmy na spacer po lesie. Pan leśniczy opowiadał nam o różnych gatunkach drzew, warstwach lasu i zwierzętach zamieszkujących las. Wycieczka zakończyła się pieczeniem kiełbasek i poczęstunkiem. Ten dzień był wspaniały i radosny, dlatego serdecznie dziękujemy rodzicom Adasia za gościnę, przekazaną wiedzę i poświęcony nam czas.

Głuchołazy – dwudniowy wyjazd 4a i 4b

24 maja 2024
Klasy 4a i 4b i koledzy z 4c chcą podzielić się wrażeniami z naszej ostatniej wycieczki!
W czwartek, wraz z opiekunami M.Kosakiewicz, Anna Toch-Pasiar , Piotr Słabosz i Sebastian Konieczny, wybraliśmy się na dwudniową wycieczkę do Głuchłaz.
W ten sam dzień udało nam się zdobyć Biskupią Kopę. Było to wyzwanie, ale satysfakcja ze szczytu była tego warta!
Wieczorem rozpaliliśmy ognisko, przy którym spędziliśmy miło czas, a później wybraliśmy się na spacer pod gwiazdami – było magicznie!

Dwudniowa wycieczka klas 6b i 7a

24 maja 2024
W dniach 23-24 maja 2024 r. klasy:
6b i 7a pod opieką swoich nauczycieli
( Ilona Górecka, Justyna Wojnarska, Małgorzata Putowska Kazimierz Fiała) wybrały się na dwudniową wycieczkę.
Pierwszego dnia odwiedziliśmy stolicę naszych południowych sąsiadów – PRAGĘ.
Przechadzając się urokliwymi uliczkami Pragi – uczniowie mieli okazję zobaczyć Zamek na Hradczanach, Most Karola, Złotą Uliczkę, Stary Rynek, Plac Wacława, zabytkowy zegar Orloj i fragment Dzielnicy Żydowskiej.

Dwudniowe zwiedzanie Krakowa

22 maja 2024

W poniedziałek uczniowie klasy VIIIa oraz przedstawiciele klas VIa, Vb i IVc wybrali się na dwudniową wycieczkę do Krakowa. Pierwszego dnia zwiedzali zabytki tego pięknego miasta, karmili gołębie oraz pływali statkiem po Wiśle. Jak w nietypowy sposób spędzić noc na szkolnej wycieczce? Tak, jak uczniowie klasy VIIIa, VIa, Vb i IVc – w kopalni soli w Bochni. Zjedli tam pyszny obiad. Następnie wraz ze sztygarami zgłębiali tajniki wydobywania soli dawniej i dziś. Ponadto wzięli udział w podziemnych grach i zabawach.

Leśna wyprawa klasy Ic

21 maja 2024

Uczniowie klasy Ic wybrali się dziś na pieszą wycieczkę drogą leśnej ścieżki edukacyjnej. Zwiedziliśmy nietoperzarnię, dowiedzieliśmy się jak prawidłowo zachowywać się w lesie, jakie gatunki drzew występują najczęściej i jakie zwierzęta możemy spotkać w naszych lasach. Leśną wędrówkę zakończyło ognisko z kiełbaskami. Dziękujemy pani leśnik Małgorzacie Lizurej za ciekawą leśną wycieczkę.

Dwudniowa wycieczka klasy 2b

10 maja 2024

Klasa 2b pod opieką wychowawcy p. Ady Włodarczyk ,p. Sebastiana Koniecznego oraz p. Stefana Kosteckiego wybrała się na dwudniową wycieczkę do Głuchołaz. Pierwszego dnia wszyscy z uśmiechem na buzi zdobyliśmy najwyższy szczyt gór Opawskich -Biskupią Kopę. Wieczorem przy ognisku były kiełbaski i dyskoteka. Po przespanej nocy wyruszyliśmy do stadniny koni oraz zamku w Mosznej. Byliśmy także w Fabryce Robotów.