Szkoła Podstawowa nr 4 z Oddziałami Integracyjnymi w Namysłowie

Wieliczka – Zakopane – Kraków – trzydniowa wycieczka 8a i 6a

20 czerwca 2023
Koniec roku sprzyja, aby wybrać się na szkolną wycieczkę. Tym razem klasa 8a i 6a pojechała na 3 dni do Wieliczki- Zakopanego – Krakowa. Celem wycieczki było poznanie walorów historycznych, przyrodniczych i kulturowych regionu oraz integracja uczniów.

W pierwszym dniu wycieczki zwiedzaliśmy Kopalnię Soli w Wieliczce, która w swych podziemnych korytarzach skrywa wiele cudownych miejsc. Bez wątpienia najpiękniejszym z nich jest wykuta w pokładach soli jest olśniewająca Kaplica św. Kingi. Obejrzeliśmy ponadto solną płaskorzeźbę: „Ostatnia wieczerza” oraz wykonany z bryły soli pomnik Jana Pawła II czy Szopkę Betlejemską.
Drugiego dnia wybraliśmy się na pieszą wycieczką do Doliny Kościeliskiej naszym celem była Polana Pisana. Cudowne widoki zapierały dech w piersi. Następnie zwiedzaliśmy Zakopane, m.in. skocznie narciarskie, Krupówki a także wjechaliśmy wyciągiem krzesełkowym na Butorowy Wierch, skąd przespacerowaliśmy się grzbietem górskim na Gubałówkę, gdzie podziwialiśmy panoramę Tatr i Zakopanego.
Po męczącym, ale fascynującym dniu wróciliśmy na nocleg do pensjonatu OW Tulipan w Zakopanem.
W ostatnim dniu zwiedzaliśmy Kraków. Pierwszym punktem zwiedzania był rynek krakowski, gdzie dokładnie o godzinie 12:00 wysłuchaliśmy hejnału z wieży Kościoła Mariackiego. Następnie udaliśmy się na Wzgórze Wawelskie gdzie zwiedzaliśmy Zamek Królewski i podziemia Katedry Wawelskiej i wchodziliśmy na wieżę z dzwonem Zygmunta.
Do Namysłowa wróciliśmy późnym wieczorem, zmęczeni, ale pełni niezapomnianych wrażeń.