Szkoła Podstawowa nr 4 z Oddziałami Integracyjnymi w Namysłowie

Wymiana uczniów Hlucin – Namysłów

19 października 2023

Dużo działo się przez ostatnie dwa dni. W dniu wczorajszym nasi uczniowie w towarzystwie swoich przyjaciół z Hlucina zwiedzali Ostrawę. Poruszaliśmy się środkami transportu publicznego. Ciekawe doświadczenie, bo przemieszczaliśmy się tramwajami, autobusami i trolejbusami. Pierwszym punktem wycieczki było zwiedzanie Muzeum Górnictwa w Parku Landek. Jest to jedna z największych atrakcji miasta, mówi się nawet, że jeśli ktoś nie odwiedził tego miejsca, to nie widział Ostrawy.

W przerwie zjedliśmy obiad w restauracji. Następnie, robiąc sobie długą piszą wycieczkę, dotarliśmy do Ekspozycji Wielkiego Świata Techniki. Fantastyczne miejsce, gdzie uczniowie w eksperymentalny sposób mogli poznać świat technologii i lepiej poznali zawiłości otaczającego nas świata. Po powrocie uczniowie po raz ostatni udali się do rodzin ich goszczących. W środę przyszedł czas wyjazdu. Jednak do Polski wyjechali wszyscy uczestnicy. Tym razem grupa z Czech będzie mieszkać u rodzin naszych uczniów. Zanim dotarliśmy do Namysłowa zwiedziliśmy stadninę koni w Mosznej oraz przepiękny zamek. Poświeciliśmy chwilę czasu na wizytę w Muzeum Robotów . W drodze powrotnej zatrzymaliśmy się w Centrum Handlowym Karolinka na krótki posiłek. Mocno zmęczeni dotarliśmy do Namysłowa po godzinie 17. Jutro czas na zwiedzanie Namysłowa i realizowanie atrakcji przygotowanych dla naszych gości.