Szkoła Podstawowa nr 4 z Oddziałami Integracyjnymi w Namysłowie

„Poznaj Polskę” – wycieczka do Warszawy klas siódmych

6 czerwca 2022

W dniach 17.05 – 19.05.2022 uczniowie klas VIIe, VIIa,VIId wraz z opiekunami wzięli udział w 3 dniowej wyprawie do Warszawy. Wycieczka zrealizowana była z dofinansowaniem w ramach PRZEDSIĘWZIĘCIA MEIN „ POZNAJ POLSKĘ” Zwiedzanie rozpoczęliśmy od Pałacu w Wilanowie. Ta rezydencja Króla Jana III i otaczające ją ogrody zachwyciła nas swoim pięknem i przepychem. Następnie udaliśmy się do Łazienek Królewskich. Byliśmy pod wrażeniem teatru, Pałacu na Wodzie a także zwierząt, które pojawiały się na drodze naszego spaceru (wiewiórki, pawie). Ten dzień zakończyliśmy na zwiedzaniu Zespołu Cmentarzy Wyznaniowych na Powązkach. Kulminacyjnym momentem było zapalenie znicza na grobie patrona naszej szkoły Władysława Reymonta. Dzień drugi naszego pobytu w Warszawie był równie udany. Rozpoczęliśmy od zwiedzania Zamku Królewskiego Rezydencji Królów. Podziwialiśmy sale z czasów króla Stanisława Augusta z setkami oryginalnych mebli, rzezb i obrazów. Byliśmy w Sali senatorskiej. Gdzie sejm uchwalił pierwszą w Europie nowoczesną konstytucję. Następnie wraz z przewodnikiem rozpoczęliśmy zwiedzanie Starego Miasta. Podziwialiśmy Kolumnę Zygmunta, Bazylikę archikatedralną, Rynek Starego Miasta, pomnik Warszawskiej Syrenki i Barbakan. Zobaczyliśmy zachowany fragment murów getta warszawskiego oraz pomnik Powstania Warszawskiego. Przewodnik krótko opowiedział nam historię dotyczącą tych obiektów. Następnie ruszyliśmy Traktem Królewskim podziwiając m.in.: Pałac Prezydencki, Kościół św. Krzyża oraz historyczny hotel Bristol. Kolejnym punktem zwiedzania było Centrum Pieniądza – placówki ukazującej dzieje pieniądza oraz jego roli w historii Polski i świata. Wracając, dotarliśmy do Placu Piłsudskiego, by zobaczyć zmianę warty przy Grobie Nieznanego Żołnierza. W trzecim dniu naszego pobytu w Warszawie udaliśmy się do muzeum Józefa Piłsudskiego w Sulejówku. Byliśmy pod wrażeniem tego, że większa część wystawy stałej ukryta została w pomieszczeniach wystawowych pod ziemią. Uczestniczyliśmy w zajęciach edukacyjnych dotyczących historii czasów związanych z J. Piłsudskim. Następnie zwiedziliśmy ogrody i dworek „Milusin”, gdzie mieszkał J. Piłsudski. Zmęczeni i w dobrych humorach wróciliśmy do Namysłowa.